حسين غفاري فرزند مرحوم حاج نقد علي در سال
۱۳۳۶/۶/۶در تهران متولد شد به گفته خودش که
مي گويد هنوز قلم مشق در دست نگرفته بودم که
علم عشق بر دوش گرفتم و ياد عشق مولايم
حضرت امام حسين ريشه در جانم دواند. وي تا
دوران تحصيلات دبيرستان را در تهران سپري نمود.
وسپس در ۲۱سالگي با همسر فعلي اش که از
خانواده قائميان و نواده دختري مرحوم علي ناصري
مي باشد ازدواج نمود و همين امر باعث شد تا
رشته سرنوشت او را به اردبيل بکشاند نزديک
به ۳۰ سال است که شعر مي نويسد وزماني
شعله هاي مرثيه سرايي در او شدت گرفت که
سالها پيش با استاد انور اردبيلي آشنا شد او از
استاد انور بعنوانه اولين و آخرين استاد خود به
نيکي ياد مي کند و بخشي از موفقيتهاي خود را
مرهون راهنماييهاي آن مرحوم مي داند... صلاة
عاشورا __ صراةعاشورا __شکوفه هاي فدک __ و
برات عاشورا چهار کتاب او هستند که به زودي
شاهد حيات عاشورايي او خواهيم بود.. او قبلا
مسئوليت رياست شعر و ادب استان را بعهده
داشت و اينک عضو انجمن شعر و ادب دارلارشاد
حسيني مي باشد... و همه دوستارانش برايش
آرزوي موفقيت دارند و من هم همين
طور .................