دومین کنگره شعر
عاشورايی در اردبيل برگزار شد
در آستانه ماه محرم، ماه عزاداری اباعبدالله الحسين (ع) دومين كنگره شعر
عاشورايی با معرفی شاعران برگزيده به كار خود پايان داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي اردبيل ،آيين برگزيدگان دومين
كنگره شعر عاشورايي كه در مجتمع فرهنگي و هنري فدك اردبيل برگزار شد با
استقبال دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت، مسئولان، مداحان، شعرا و روحانيان
با شكوه تمام برگزار و از 12 برگزيده دومين كنگره شعر عاشورايي در اردبيل تجليل
شد.
در اين مراسم شاعراني چون حجتالاسلام يوسف صديقاروني از گيلان، شاهرخ
هورامي از شاعران اهل سنت كردستان، جمال موسوي از يزد، رحمان شاجري از
زنجان، عباس شاهزيدي از اصفهان و حسين غفاري از اردبيل به قرائت شعر خود
پرداختند و دو تن از مداحان عصمت و طهارت و دربار خوشالحان حسيني مداحي
كرده و حاضران در سوگ شهيد هميشه سرفراز كربلا اشك ماتم ريختند.
در اين مراسم كه با حال و هواي معنوي و حسيني برگزار شد حاضران از شعر شعرا
به ويژه شاعر عاشورايي اردبيل حاج حسين غفاری با گرمي استقبال كرده
و هم نوا با مداحان اهل بيت ياد و خاطره شهداي كربلا به ويژه علمدار رشيد نينوا
حضرت ابوالفضل (ع) را گرامي داشتند. شاعران نير در اين مراسم ضمن قرائت
شعرهاي خود گاه اشاراتي به جايگاه اردبيل در ارادت به آستان اباعبدالله
الحسين را ابراز كرده و از اين شهر به عنوان پايتخت حسينی ياد كردند
در پايان اين مراسم كه در آستانه ماه محرم با حال و هواي ماتم حسيني برگزار شد از
عسگر شاهيزاده، غلامرضا هادي، عباسعلي يحيوي، محمد تقايي، بهراد اسدي و
حجتالاسلام محمدحسين حيدري به عنوان اعضاي هيئت داوري دومين كنگره شعر
عاشورايي با اهداي لوح سپاس، تنديس كنگره و هدايايي تجليل شد.
اما در بخش برگزيدگان دومين كنگره شعر عاشورايی حسين غفاری از اردبيل
غفور رجبي از اردبيل، عادل تنظيفي از اردبيل، يوسف صديقاروني از گيلان، بهزاد
قاسميخادمي از اردبيل، رحمان شاجري از زنجان، ميرعلي عابديان از اردبيل، عباس
شاهزيدي از اصفهان، يوسف معزي از اردبيل، اصغر هاشميمنور از اردبيل، سيد
جمال موسوي از يزد و الياس نظري از زنجان به عنوان 12 شاعر برگزيده دومين كنگره
شعر عاشورايي مورد تجليل قرار گرفته و به آنها لوح تقدير تنديس كنگره و هدايايی اهدا شد...